zondag 18 november 2012

Skins cosmetics my own serum

Al zo lang ik me kan herinneren heb ik en probleemhuid gehad, de tips op oma weet raat helpen niks, dure crempjes halen niks uit, zelfs pillen doen hun werk niet. Toen ik laatst bij skins cosmetics langsliep, zag ik dat je daar een gratis huidanalyse kan laten doen, ik was behoorlijk benieuwd wat dit inhield, dus heb dat maar gedaan! De huidanalyse wordt gedaan door een werkelijke huidtherapeut (in doktersjas) die je haarfijn gaat uitleggen wat je wel en wat je niet moet doen met jouw huidtype. Bij mij kwam ze er op uit dat ik geen zuivel mag eten/drinken, geen cremetjes mag smeren en geen alocoholische toners op mijn huid mag smeren. Nou duidelijk dus allemaal, maar wat mag ik dan wel?
Ik met mijn vette en vooral problematische huid mag lekker smeren en olieeën. De huid wordt door de vette olie 'om de tuin geleidt' omdat hij denkt dat er te veel is aan olie, en daarom gaat hij niet nog meer vet aanmaken.
Voor € 43 euro, een rib uit m'n lijf, heb ik een flesje van 60 ml laten maken, waarin ze een olie samenstellen die speciaal voor jou huid is gemaakt. In mijn geval bevat dit flesje:
1. jojoba
2. thistle
3. soja
4. marshmallow
5. hemp
6. balsam copaiba
7. violet leaf
8. mirte lemon
9. lavender

Zoals je ziet puur natuur dus, geen alcohol, geen geurstof, geen kleurstof, lekker biologisch!
Deze serum kan gebruikt worden voor zowel het afhalen van de make-up als voor een dag en nacht crème, 2 in 1 dus.
Het bevalt me tot nu toe eigenlijk heel erg goed, ik ben pas een weekje bezig, maar zie al wat verschillen hier en daar, ben benieuwd hoe het er over een maand bij staat!
skins cosmetics heeft meerdere vestigingen, klik hier voor de locaties!

2 opmerkingen: