maandag 19 november 2012

Essence Stay All Day 16h Concealer



Ik gebruik ala een tijdje de Maybeline superstay 24HR concealer (review) en die vind ik nog steeds heel fijn maar een goedkoper alternatief is bij mij altijd welkom. Nu had ik op verschillende blogs gelezen dat Essence een fijne concealer had. Aangezien de Essence concealer minder dan €3 kost, leek het mij dat het geen kwaad kon om die eens eventjes uit te gaan testen.


Zo gezegd zo gedaan, ik heb de Essence Stay All Day Concealer gekocht en getest.


Ik heb de concealer in de lichte kleur 10 Natural Beige. 10 is echt een super lichte kleur, dus alleen als je echt een bleekscheet bent zou ik deze kleur nemen. Wat wel toevallig is, is dat de kleur heel goed overeenkomt met de kleur van de Garnier BB Cream (Review). Handig om samen te gebruiken dus!


Essence beweert dat de concealer 16 uur netjes op z'n plek blijft zitten. Ik heb de concealer nog geen 16 uur op mijn gezicht laten zitten maar hij houd het in ieder geval wel een dag vol. Toen ik gister mijn make-up er af ging halen zat de concealer nog prima op de plekjes waar ik hem had aangebracht.


Net als de Super Stay van Maybeline heeft de Stay All Day een lipgloss-achtige spons aplicator. Niks mis mee vind ik. Behalve dat het misschien niet zo hygiënisch is om elke dag je puisjes aan te stippen met dat sponsje.. Omdat je het natuurlijk nooit wast zoals je kwasten kunnen er bacteriën in gaan groeien jakkie. Mijn tip is dus om de concealer een beetje op de rug van je hand te smeren en dan met een kwastje op de gezicht aan te brengen.



Links heb ik één laagje Garnier BB cream aangebracht. Rechts heb ik wat Essence concealer op mijn rode plekjes aangebracht.

Zoals je ziet is het niet de beste concealer ooit gemaakt maar voor de prijs kan ik niet anders zeggen dat hij het prima doet. 


Als je bedenkt dat de Essence Stay All Day Concealer maar €2,59 kost, vind ik dat het een prima concealer is. Rode plekjes en donkere kringen worden een stuk minder opvallend en de concealer blijft goed zitten. 


Essence Stay All Day Concealer, €2,59. Te Koop bij Kruidvat.

Enjoyed this post? Volg ons op Bloglovinhttp://www.bloglovin.com/blog/411326

7 opmerkingen: