zaterdag 22 december 2012

Essence Mousse Foundation



De zoektocht naar dé perfecte foundation duurt bij mij nu al ongeveer 2 jaar geloof ik. Mijn zoektocht begon bij goedkope foundations van Essence en H&M. Ik kwam er al snel genoeg achter dat mijn huis daar niet blij van werd dus toen ben ik over gegaan op Clinique en later Maybeline en nog later L'oreal en toen kwamen de BBcreams. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet helemaal tevereden ben met de BBcream van Garnier (review) die ik nu gebruik maar het komt aardig in de buurt.


Een goedkope foundation die ik vrij lang heb gebruikt is de Essence soft touch mousse foundation. Het is, zoals de naam al doet vermoeden, een luchtige mousse foundation in een potje. Ik gebruikte de kleur 01 matt sand.



Het potje is van dik glas, lekker stevig dus. Ik heb de mijne al best wel vaak laten vallen maar er is nooit een stukje afgebroken. Wat niet fijn is aan een potje is dat je er elke dag met je vingers/kwast in moet om de foundation eruit te halen. Zorg dus dat je altijd je handen en kwasten goed wast voordat je in het potje gaat poeren want anders groeien er binnen no-time hele bacterie koloniën in je foundation en dat moet je niet hebben. 






















Links zie je mijn gezicht zonder enige make-up en rechts heb ik een laagje Essence foundation aangebracht. Zoals je ziet, dekt de foundation heel goed. Dat is ook de rede dat ik de foundation lang gebruikt heb. Wat wel heel jammer is aan de foundation is dat je hem vrij goed ziet zitten. Op de foto valt dat overigens wel mee, maar in het echt geeft de foundation best wel een cakey-effect. Wat wel weer fijn is aan de mousse foundation van Essence is dat de finish super matt is.
De rede dat ik gestopt ben met deze mousse foundation te gebruiken is dat ik het idee had dat mijn huid er alleen maar onrustiger van werd. De foundation is namelijk vrij dik en als je hem op hebt voel je hem ook heel erg zitten. Daardoor voelt het alsof je huid de hele dag niet kan ademen en dat leek mij niet zo goed voor mijn huidje. 

Kortom, de foundation is goed voor tijdens het uitgaan, als je een goede dekking wil en er weinig of slecht licht is. De foundation dekt namelijk prima en in het donker zie je de foundation niet zo zitten. Ik kan je wel aanraden de foundation niet te vaak te gebruiken maar één avondje per week moet je huid denk ik wel  aan kunnen. Wat ik overigens ontdekte toen ik de foundation na het foto's maken van mijn gezicht probeerde af te halen is dat de foundation soort van waterproof is. Toen ik water op mijn gezicht deed leek het alsof de foundation het water afstootte. Ik kan je niet aanraden om je hele gezicht te besmeren met de essence mousse foundation als je gaat zwemmen want het ziet er vreemd uit dat je gezicht water afstoot. Maar als je op vakantie een korte nacht achter de rug hebt maar je wil wel de volgende ochtend de zee in kan je prima even de donkere kringen wegwerken met Essence mousse foundation.

Essence soft touch mousse foundation, €3,79. Te koop bij Kruidvat.

1 opmerking: